3c: Vakoverstijgend veldwerk in de stad
Door: Felix Spee, Berlage Lyceum Amsterdam
Vorm: workshop
Doelgroep: toa`s en docenten onder- en bovenbouw vmbo/havo/vwo (natuurkunde, scheikunde, biologie, NLT)
Als leerlingen ergens veel van leren, is het door zelfstandig en vakoverstijgend bezig te zijn. In projectweken, met profielwerkstukken, maar ook tijdens reguliere lessen. In deze workshop zal Felix Spee, docent biologie en sustainability op het Berlage Lyceum in het centrum van Amsterdam, een paar voorbeelden presenteren van vakoverstijgend veldwerk dat goed uit te voeren is in de stad. Denk aan de combinatie biologie – scheikunde – aardrijkskunde – eventueel natuurkunde en techniek. Spee zal de deelnemers ook om input vragen: voor dit schooljaar heeft zijn project Veldwerk in de Stad subsidie gekregen van Impuls Open Leermateriaal, onder andere om juist mooie, kwalitatief goede vakoverstijgende opdrachten te ontwikkelen.