PO-route

Speciaal voor W&T-leerkrachten en -coördinatoren hebben we de volgende programma suggestie:

1m: Bèta-onderwijs in de mix: hoe ontdek je samenhang met digitale geletterdheid (Anika Embrechts, ROC van Twente)

2d: Aan de slag met water (Wichard Oosterman, Penta Bahûrim)

of

2l: Burgerschap in jouw onderwijs (Patricia Jansen, Thomas More Hogeschool

3a: Bezoek aan festivalmarkt of expo

4e: Conceptcartoons als opstap naar onderzoek voor 10 – 14-jarigen (Ed van den Berg, Peter Bom PONVON)

Ook interessant zijn de volgende sessies:

1b: Hoe gebruik je inzichten uit de neurowetenschappen in de klas? (Ingrid Nieuwenhuis, The Associator)

1d: Lang Leve je Spullen: de kick van onderhoud en reparatie in je bèta(techniek)les (Gerald van Dijk, Rob Hoevenaars, Hogeschool Utrecht 

2f: Garden013, de duurzame schooltuin (Jocelyn Janssen, Anniek Andriesse en Stijn van Lierop, vmbo-school Campus013 )

2h: Leren met gebruik van neurowetenschappelijke principes (Ingrid Nieuwenhuis, The Associator)

3d: Van bedrijf tot opdracht (Martha Hoebens, Anouk Timmers, Bedrijf in de Klas

3h: Actualisatie kerndoelen mens en natuur (Thijs Goedegebure en Marijn Meijer, SLO )

3j: NOmeten met Palmes buisjes en satelliet (Dorien Dorresteijn, GLOBE Nederland samen met Bas Mijling, KNMI)

4d: Stem-projecten met Arduino (Bart Huijskens, Stemzone.be)

4g: De kracht van omgevingsonderwijs bij verduurzaming (Laura de Hoog, Patricia van Lieshout, Fioretti College)

4h: Play your way to knowledge met mobility (Steven Bruyninckx, 2College Durendael)

4j: Kaarsendover: een kennismaking met metalen in de klas (Eelco Mosselman, OstreaLyceum)

4l: Sterrenhemel Live! – Ontdek het veranderlijke heelal met echte data in het NOVA Mobiel Planetarium (Joanna Holt en Joris Hanse, NOVA)