Sport en technologie, leerlingen onderzoeken hoe goed sporten met VR werkt
Tegenwoordig is het verbeteren van je sportprestaties niet meer een kwestie van alleen hard trainen. Er zijn allerlei technologische manieren om veel gerichter te trainen. Twee groeiende technologische vernieuwingen zijn: sporten in een VR omgeving en het trainen met behulp van hartslagzones d.m.v. een hartslagsensor. Ook voor de gewone consumenten zijn hartslagsensoren en VR sport apps bereikbaar. Een sportapp plaatst je in een virtuele wereld en daagt je uit om te bewegen. Vaak gecombineerd met een spelelement. Maar hoe goed werken deze apps? Is een training met een sportapp net zo effectief als een training in de sportschool? Zijn jongeren bereid om regelmatig te trainen met een sportapp? Dit lieten we onze leerlingen onderzoeken. We gingen aan de slag met verschillende VR apps en met behulp van hartslagsensoren analyseerden we het effect van een workout. In deze workshop laten we je ervaren hoe het is om een workout te doen met VR en een hartslagmeter, en analyseren we de gegevens die de hartslagmeter oplevert.
Docenten: Mark Schaeffer (docent biologie, NLT en T&T) en Jetty Keesman (toa en projectleider T&T), Kandinsky College Nijmegen
Doelgroep: docenten en toa’s NLT en T&T en docenten die graag met VR aan de slag willen in de klas
Vorm: workshop
Tijd: ronde 1, 11:15 u – 12:15 u